Minä olen aina ollut oikea sauna ihminen. Tarina kertoo että mummuni vei minut 2 viikon ikäisenä ensimmäisen kerran saunaan ja olin muistuttanut väriltäni keitettyä rapua sieltä pois tultuani. Äitini sanoi että kai mummu oli vienyt minut ylälauteille ja heittänyt kunnolla löylyä ja vihtonutkin vielä minut. Siitä on alkanut minun sanojan urani ja sitä on riittänyt, vähintään pari kertaa viikossa on päästävä saunaan. Nyt on kuitenkin jostain syystä kulunut kuukausi siitä kun olen viimeksi käynyt saunassa, siis Juhannuksena, siis KUUKAUSI, apua! Miten näin on päässyt käymään? Kai nämä helteet vaikuttavat asiaan. Ulkona kun on istunut auringossa jonkin aikaa niin on kuin olisi saunassa. Ja siiten vaan suihkuun.

Tänä aamuna oli ulkona vain 15 astetta ja sisälläkin, hyvän tuuletuksen ansiosta, noin 21 astetta lämmintä. Joten mikäs siinä kun sauna lämpiämään ja sunnuntain aamusaunaan klo 10. IHANAA!! Kerrassaan ihanaa, miten tätä ilman on voinut olla?!?

No nyt on sitten taas luvattu helteistä viikkoa, jopa 33 astetta joidenkin ennusteiden mukaan. Joten voi olla että seuraava saunakerta on taas vähän kauempana, ehkä :).

Nyt pitää lähteä valmistautumaan avoppilan nimpparilounaalle, luvassa kuulemma poronkäristystä ja jälkkäriksi mansikkakakkua, nam !

Ihanan lämmintä viikkoa kaikille!